Foto: Jan Beneš, hcsparta.cz
30. prosince 2024, 11:38
Dominik DubovčiZábava, hokej, emoce. Pražská Sparta v minulé sezoně překonala průměr 11 tisíc diváků na zápas, na sociálních sítích udává trendy pro zbytek extraligy, v médiích i mezi fanoušky se o ní hodně mluví. Sportovní úspěch sice zatím nepřichází... Ale marketingově?
Jen si vzpomeňte, v jakém kontextu se Sparta řešila mimo led – oslavy 120 let, Cameron Hughes, nové dresy, spolupráce s fotbalem, akce Sparťanská krev, Sparta vzdává hold... S loňským využitím kapacity 66,74% má přitom pražský klub v O2 aréně pořád kam růst.
Premiantem extraligy jsou totiž v tomhle ohledu třeba České Budějovice (96 %). Na jihu Čech vloni chodilo na hokej nejvíce diváků za posledních 45 let. Konkurenční Pardubice zase překonaly rekord starý patnáct let s průměrnou návštěvou 9460 (naplněnost 94 procent).
„Sparta stojí na třech pilířích – sport, zábava, dobročinnost. Chceme být nejlepší a inspirovat.“
„Sparta stojí na třech pilířích. Sportovní je ten zásadní. Snažíme se hrát atraktivní hokej, ideálně s vítězným koncem. Druhý pilíř je zábava, doprovodný program zejména před zápasem, čemuž říkáme Showtime. A do třetice dobročinnost. Jsme Sparta, chceme být nejlepší a inspirovat. Na ledě, atmosférou na stadionu i ve společenské odpovědnosti,“ řekl MF Dnes Jakub Dlouhý, člen správní rady Sparty odpovědný za marketing a obchod.
Sparta totiž v loňské sezoně celkem sedmnáctkrát na svůj zápas nalákala více než 10 tisíc diváků, desetkrát zvládla halu vyprodat. Pražané tedy zaznamenali jako první klub v extraligové historii v základní části návštěvu přes 300 000 diváků v sezoně. Svůj vlastní rekord celé Tipsport extraligy v průměru diváků na utkání posunuli na novou úroveň 11 568.
A letos jsou ještě dál – po třinácti domácích zápasech (tedy přesně v polovině sezony) mají průměr 12551 diváků na zápas, což je necelých 73 % kapacity O2 arény.
?? Německo prožívá hokejový boom ?
Zveřejnil(a) Hokej.cz News dne Úterý 19. března 2024
Na sociálních sítích navíc Pražanům přibylo za dva roky přes 21 tisíc followers. Zatímco na Facebooku jim konkuruje Kometa a dosahem taky Pardubice, na Instagramu jen Dynamo. A TikTokovou scénu Sparta válcuje, má tam přes milion lajků. Přehled sociálních sítí v extralize jsme vám přinesli v tomto článku.
„Není to přitom zdaleka jen o počtu sledujících, ale o komplexní práci s fanoušky, vzájemné interakci a detailní znalosti chování fandů a jejich potřeb a přání,“ popsal marketingový odborník Radek Sitta pro Deník.
„Záleží na komplexní práci s fanoušky, interakci a detailní znalosti fanoušků.“
Celková návštěvnost loňské extraligy se vloni vyšplhala na 2 024 496 diváků (2. místo historických tabulek TELH) a průměr na utkání vyskočil na cifru 5 562 diváků (2. místo historických tabulek TELH). O evropském srovnání jsme psali ZDE.
Pohled Sparty? „Lákáme lidi i prostřednictvím zábavy. Takové, kteří by do haly jen kvůli hokeji nejspíš nepřišli. Třeba v nedělních zápasech cílíme na rodiny s dětmi. Takové dítě okolo šesti let většinou nevydrží koukat přes hodinu na hokej. Ale když to kolem něj žije, běhají tam dva maskoti, hraje hudba, tak se zabaví a odchází domů nadšené,“ říká Jakub Dlouhý.
Jaká bude návštěvnost letos? Vyrovnaný extraligový podzim dal naději, že by tuzemský hokejový rekord mohl na jaře padnout... A konkrétně Sparta by klidně mohla překonat průměr 12 tisíc na zápas.
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz